Motywacja do pracy – jak zmotywować pracownika? Czujesz, że zawodzisz w roli szefa? Twoi pracownicy w pracy wyglądają na niezadowolonych? Dowiedz się jak temu zaradzić. Poznaj motywacje do pracy, które pomogą Twoim podwładnym.
Motywacja do pracy jest bardzo ważnym czynnikiem, który odbić się może na wynikach pracy. Dlatego warto odpowiednio zmotywować swoich podwładnych, aby uzyskiwali oni dobre efekty.
Czym jest motywacja?
Motywacja to pewnego rodzaju stymulant, który działa zachęcająco, aby wykonać jakieś zadanie. Prostym przykładem motywacji jest, to, gdy dziecko nie chce wracać do domu z zakupów rodzicami, więc mama mówi mu, że w domu czeka na niego niespodzianka. Jest to zachęcenie dziecka, aby chciało wykonać zadanie, jakim jest powrót z rodzicami do domu.
Motywacja do pracy podwładnych
Motywować swoich pracowników można na wiele sposobów. Wykonywanie tej czynności przynosi dobre wyniki, gdyż pracownicy zmotywowani pragną dojść do pewnego celu, chcą pracować i chcą tą pracę wykonywać dobrze. Dlatego też przekłada się to na świetne efekty.
Motywacja do pracy – wynagrodzenie pieniężne
Dla większości osób największym motywatorem jest dostanie podwyżki i premii. Dostając większą sumę wypłaty, pracownik czuje się doceniony oraz zaczyna myśleć o tym co zrobić, żeby jeszcze bardziej zwiększyć kwotę wypłaty. W ten sposób jest bardziej zmotywowany do pracy i chce ją wykonywać dobrze. Dodatkowo coraz to większe sumy wpływające na konto zwiększają komfort życia. Dlatego, gdy pracownik poczuje, że jego warunki życiowe się poprawiły, to zechce to utrzymać lub jeszcze bardziej polepszyć.
Motywacja do pracy – uznanie
Wiele osób motywuje pochwała, gdy dobrze wykona jakąś pracę. Podając przykład, to za czasów szkolnych motywowało nas, gdy nauczycielka pochwaliła nas, że dobrze napisaliśmy sprawdzian, prawda? W dorosłym życiu działa to podobnie. Dlatego, gdy zauważysz dobre efekty swojego pracownika – pochwal go!
Motywacja do pracy – możliwości rozwoju
Dobrym motywatorem do pracy jest możliwość uzyskania awansu. Gdy pracujemy na pozycji, np. doradcy klienta w sklepie z biżuterią i mamy możliwość przejścia na stanowisko kierownika sklepu, nasze chęci do pracy zdecydowanie wzrastają.
Możliwością do rozwoju są również prowadzone szkolenia i kursy w firmie, które powiększają wiedzę pracowników i sprawiają, że czują się oni pewniej na stanowisku, dzięki czemu też są bardziej zmotywowani.
Motywacja do pracy – dobra atmosfera
Dobra atmosfera w pracy jest niezwykle ważna w każdej firmie! Nikt nie będzie wstawał do pracy zmotywowany wiedząc, że, np. szef będzie dla nich ukąśliwy. Ważne jest utrzymywanie dobrych kontaktów ze swoimi podwładnymi. Warto też organizować wyjścia integracyjne, które polepszają relację wśród pracowników.
Harmonia pomiędzy życiem prywatnym, a życiem zawodowym
Zdecydowanie lepiej się pracuje, gdy określone są ramy czasowe pracy i nie są one łamane. Nie dawaj swoim pracownikom zbyt wielu nadgodzin. Sprawiając, że podwładni nie mają czasu na odpoczynek przyczyniasz się do tego, że ich motywacja do pracy jest niska.